Hoofd bedrijfsvoering in Breda

Als hoofd bedrijfsvoering fungeer je als het financiële geweten van onze school. Je bewaakt de begroting, de gestelde kaders en ken je het verhaal achter de cijfers. Je hebt een brede scope en ideeën over de ontwikkeling van de organisatie. Je voelt aan
wat er op de school en in de organisatie leeft en bent daarbij betrokken. Je communiceert open, constructief en helder en schakelt soepel in het proces van beleid en de uitvoering ervan in de organisatie. Je hebt een langetermijnvisie met betrekking tot de
invulling van de bedrijfseconomische processen en je kan hieraan gerelateerde doelstellingen formuleren. Dit kun je op een aansprekende manier overbrengen en het draagvlak ervoor creëren.

Hiernaast geef je leiding aan het team bedrijfsvoering dat bestaat uit 10 personen. Zij zijn verantwoordelijk voor de leerlingenadministratie, financiële administratie, personeels- en salarisadministratie, het rooster en het secretariaat.

Enkele eigenschappen die bij jou passen zijn: verbindend, innovatief, daadkrachtig en kwaliteitsgericht.

Wat verwachten we van jou?

Beleid en implementatie

  • Verantwoordelijkheid voor en belast zijn met de voorbereiding van de jaarlijkse (meerjaren)begroting, jaarrekening en tussentijdse rapportages;
  • Verantwoordelijkheid voor en belast zijn met het voeren van een juiste financiële administratie;
  • Het geven van richtlijnen en ondersteuning aan het rectoraat bij het opstellen van de begroting en rapportages;
  • Het verstrekken van tussentijdse (management)informatie;
  • Het beheersen van de financiële activiteiten binnen de school, onder meer door vergelijking van uitvoering versus budget/planning en het signaleren van afwijkingen;
  • Ondersteuning van bestuur & rectoraat in financieel-economische aangelegenheden;
  • Verantwoordelijkheid voor contact en verantwoording aan onder meer het ministerie, gemeenten en instellingen, e.d;
  • Het optimaliseren en bewaken van de administratieve organisatie/interne controle;
  • Zorgdragen voor de formatieplanning middels het programma Zermelo;
  • Zorgdragen voor aanlevering en analyse van statistieken vanuit diverse systemen;
  • Het leveren van een bijdrage aan digitalisering.

Leiderschap

  • Een gesprekspartner voor bestuur en directie, maar ook voor je collega’s van het team bedrijfsvoering;
  • Peilen van de behoeften met betrekking tot de ondersteunde functies op het terrein van (leerlingen)administratie, rooster en secretariaat en het optimaliseren van de kwaliteit van de dienstverlening op basis van deze behoeften;
  • Zorgdragen voor de verdeling, voortgang en kwaliteit van werkzaamheden;
  • Begeleiding van medewerkers bij hun persoonlijke ontwikkeling;
  • Begeleiden van de personeelsontwikkeling voor jouw afdeling (o.a. voortgangsgesprekken).

Ons hoofd bedrijfsvoering voldoet aan het volgende profiel: 

  • Universitair of HBO+ werk- en denkniveau;
  • Een brede financieel-economische kennis; waaronder financiële wet- en regelgeving en van het begrotingsproces, en andere bedrijfsprocessen;
  • Inzicht in de financieel-economische, organisatorische en bestuurlijke context en de consequenties daarvan;
  • Ervaring met en kennis van aanbestedingstrajecten;
  • Vaardigheid in het voeren van overleg in het kader van beleidsontwikkeling en –implementatie;
  • Affiniteit met het voortgezet onderwijs;
  • Leidinggevende ervaring voor wat betreft bedrijfsvoering;
  • Ervaring met bedrijfsvoering vraagstukken (o.a. financieel, personeel en informatie) en met het ontwikkelen en optimaliseren van bedrijfsprocessen;
  • Kennis van AFAS, Zermelo en het leerling administratiesysteem (SOM) zijn een pré.

Wat hebben wij te bieden?

  • Een boeiende, dynamische functie in een zich altijd ontwikkelende scholengemeenschap;
  • voor 32-40 uur per week (0,8-1,0 fte)
  • Een financiële tegemoetkoming in de reiskosten;
  • Een verantwoordelijke functie waarin ruimte is voor je eigen ideeën, maar ook om te sparren en de samenwerking op te zoeken;
  • Vakantiegeldregeling 8%;
  • Vaste eindejaarsuitkering 8,33%;
  • Een jaarcontract met uitzicht op een vaste aanstelling;
  • Goede (secundaire) arbeidsvoorwaarden conform de CAO-VO met inschaling in schaal 12;

Solliciteer

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.