Manager Facilitair en Huisvesting in Almere-Haven

De Almeerse Scholen Groep is op zoek naar een 

manager Facilitair en Huisvesting
wtf 1,0 

De Meergronden is de oudste middelbare school van Almere waar we alle niveaus aanbieden. Wij zijn een school voor iedereen, die luistert en kijkt naar de individuele leerling. Waar liggen de mogelijkheden en wat heeft een leerling nodig?  Hoe kunnen wij deze
ontwikkeling stimuleren en ondersteunen?
De school is verdeeld in drie kleinere units met drie verschillende programma’s (bbl/kbl, mavo/havo of havo/vwo). Zo kunnen alle leerlingen op hun eigen manier en niveau leren op een plek die het beste bij hun hen past. Op de mavo, havo en het vwo kunnen leerlingen
ook kiezen voor tweetalig onderwijs in het Engels (TTO).

De manager facilitair en huisvesting is belast met het adviseren, coördineren en verrichten van werkzaamheden op het gebied van huisvesting, (facilitair) beheer, onderhoud en veiligheid. Hij/zij is tevens Arbo coördinator. De manager stuurt het team facilitair
(conciërges, kantine en receptie) en de externe schoonmaakdienst aan (8-10 medewerkers). Onderdeel van de functie is deelname aan het ASG brede facilitair overleg waarin o.a. de verdeling van aanbestedingen wordt besproken. Voor deze spilfunctie in de school
zijn we op zoek naar een verbinder met humor en commitment.

Werkzaamheden:

  • Beoordelen van door de gebruikers ingediende vernieuwings- of vervangingsaanvragen op technische en financiële haalbaarheid, doelmatigheid en wenselijkheid. Dit alles steeds vanuit het perspectief dat het huidige gebouw nog maar een beperkt aantal jaar
    zal bestaan;
  • Opstellen van kostencalculaties en inkopen van materialen/diensten;
  • Zorgdragen voor de coördinatie en uitvoering van Arbo-taken;
  • Opbouwen en onderhouden van voor de school relevante contacten en netwerken;
  • Opstellen van draaiboeken en protocollen (waaronder de Producten- en dienstencatalogus en een facilitair jaarplan);
  • Opstellen van beleidsvoorstellen t.a.v. (veranderings)processen binnen het facilitaire bedrijf;
  • Het (mede) organiseren van inloopavonden, open dag etc.;
  • Opstellen van piketlijsten en onderhouden van contacten met het externe beveiligingsbedrijf;
  • Verantwoordelijk voor terreinonderhoud;
  • Budgetverantwoordelijk;
  • Coördineren van activiteiten die buiten lesroostertijden plaatsvinden, waaronder zaalverhuur, verbouwingen etc.

Wij vragen:

  • Bij voorkeur een relevante afgeronde HBO-opleiding (of een HBO-denk- en werkniveau door aantoonbare ervaring);
  • Ruime, aantoonbare leidinggevende ervaring;
  • Ervaring met het beheer van gebouwen en technische installaties;
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van huisvesting en inrichting, beheer en onderhoud, alsmede van arbo-, milieu- en veiligheidswetgeving;
  • Sterke communicatieve en onderhandelingsvaardigheden;
  • Digitaal vaardig;
  • Een hands-on mentaliteit en een proactieve instelling;
  • Zelfstandig en besluitvaardig;
  • Affiniteit met het onderwijs en de leerlingen;
  • Geen 9 tot 5 mentaliteit.

Wij bieden:

  • Een uitdagende baan in een prettige werkomgeving;
  • Een professionele organisatie met ontwikkel- en opleidingsmogelijkheden;
  • Een ruime inwerkperiode door de huidige teamleider facilitair, die in het najaar 2023 met pensioen gaat;
  • Inschaling volgens CAO VO schaal 10 (max € 4.573);
  • Ruimte voor ambitie en groei;
  • Een tijdelijke aanstelling van 1 jaar, met uitzicht op een vaste aanstelling.

Solliciteer

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.