FTE: 0.8 – 1.0
Speciaal onderwijs en speciaal voortgezet onderwijs
In onze 21 inspirerende schoollocaties koesteren we de unieke potentie van onze leerlingen, die, vanwege hun speciale behoeften, een andere weg bewandelen dan hun leeftijdsgenoten in het reguliere onderwijs. We creëren een omgeving waarin ieder kind kan gedijen, met aandacht voor hun individuele groei en ontwikkeling. Onze scholen zijn meer dan alleen gebouwen; ze zijn plekken van zorgzaamheid, waar onderwijsassistenten en docenten samenwerken om de talenten van elk kind te ontdekken en te ontketenen.
Bij ons geloven we dat gelijke kansen de fundering van goed onderwijs vormen. Onze sector bestaat uit meerdere locaties, elk geleid door toegewijde locatiedirecteuren, ondersteund door gepassioneerde afdelingsleiders. Samen streven we naar een omgeving waarin onze leerlingen niet alleen kunnen groeien, maar ook kunnen schitteren.
Het (voortgezet) speciaal onderwijs binnen BOOR wordt geleid door een visionair en navigerend team, bestaande uit een bovenschools directeur, een directeur bedrijfsvoering en een directeur innovatie. Samen vormen zij het SDO (strategisch directie overleg), waarin ze voortdurend streven naar vernieuwing en verbetering om de toekomst van ons onderwijs nog beter te maken.
De uitdaging
Jij beschikt over een aantal ijzersterke krachten: beleidsmatig weet jij je mannetje te staan, organiseren kun jij als de beste en je vindt het analyseren en verbeteren van bestaande bedrijfsprocessen interessant.
Beleidsmatig
Voor overzicht zorgen, thema's voorbereiden en verbanden leggen, opvolging van afspraken.
Als persoonlijke assistent van de bovenschools directeur ben jij onmisbaar. Inzichtelijk beleidsstukken ordenen vind jij leuk om te doen.
De sectorsecretaris ondersteunt de bovenschools directeur in de beleidsmatige ontwikkeling en aansturing van de sector en legt verantwoording af aan de bovenschools directeur. De sectorsecretaris heeft een spilfunctie waarbij je exclusief werkt voor de sector en je daarnaast gebruikmaakt van de verbinding met de sectorsecretarissen van andere onderwijssectoren binnen BOOR.
Het bijhouden van je vakinhoudelijke expertise is een must om scherp te blijven en ontwikkelingen bij te houden. Je hoeft geen inhoudelijk expert te zijn, maar wel kennis hebben van administratie op een hoger niveau. Bovendien moeten documentatie en jaarplanning op orde en inzichtelijk zijn.
Organiseren
Van meetings met interne- en externe stakeholders.
Jij vindt het leuk om activiteiten te organiseren zoals bijeenkomsten met sprekers. Het hele dagprogramma wordt door jou bepaald, van sprekers uitnodigen tot notuleren op de dag zelf.
Na de bijeenkomsten zorg jij ervoor dat de jaarplanning wordt bijgewerkt en de acties worden opgevolgd. Daarover communiceer jij. Je stemt daarnaast veelvuldig af met de managementondersteuner, hebt oog voor het beheer en archivering van documenten en maakt deze toegankelijk voor de schooldirecteuren.
Als sectorsecretaris kom je naast de managementondersteuner te zitten. De bovenschools directeur (V)SO is jouw leidinggevende. Zij ziet jou als haar administratief-beleidsmatig geweten. “Jij zorgt ervoor dat ik de verschillende facetten van mijn werk kan uitvoeren, voor mij onmisbaar dus. Op een dag heb ik veel afspraken over verschillende beleidsmatige onderwerpen. Het helpt mij als jij zorgt voor de planning en distributie van documenten, notulen, en het adequaat archiveren van alle sectordocumenten. Het overzicht bewaakt en de opvolging van afspraken uitzet en checkt. En aan het einde van de dag heb ik twee A4’tjes die mijn werkdag inhoudelijk samenvatten.”
Procesoptimalisatie
Ben jij goed in het identificeren, analyseren en verbeteren van bestaande bedrijfsprocessen om efficiëntie, kwaliteit en productiviteit te verhogen? Onderdeel van de functie is ook het stroomlijnen van taken, het verminderen van verspilling, het identificeren van knelpunten en het implementeren van verbeteringen om de algehele prestaties van een proces te verbeteren.
Hoe nu verder?
Ben jij enthousiast geworden over deze functie en voldoe je aan de functievereisten? Stuur voor uiterlijk donderdag 11 april 2024 jouw CV en motivatie via de groene sollicitatiebutton. Op 16 en 18 april zullen we de sollicitatiegesprekken voeren, reserveer deze alvast in je agenda.
Voor vragen/opmerkingen kun je terecht bij onze Corporate Recruiter Eileen Colwell via eileen.colwell@stichtingboor.nl
Een assessment maakt onderdeel uit van de procedure.
Over deze werkgever
Stichting BOOR verzorgt het openbaar (speciaal) basisonderwijs, voortgezet onderwijs en (voortgezet) speciaal onderwijs in Rotterdam. In totaal zo'n 75 scholen, waar dagelijks aan ongeveer 30.000 leerlingen wordt lesgegeven.
Midden in de Rotterdamse omgeving – de meest diverse plek van Nederland – hebben wij als koepel van 75 scholen een bijzondere positie. Als openbaar onderwijs zijn wij er voor iedereen. Welke levensovertuiging, seksuele voorkeur, fysieke en mentale mogelijkheid, afkomst, politieke overtuiging je ook hebt: bij ons ben je welkom, op onze scholen ontmoeten we elkaar
Onze belangrijkste opdracht is om het best denkbare openbaar onderwijs van Rotterdam te geven. Iedere dag zetten onze leerkrachten en medewerkers zich in om de volgende generatie een goede start te geven, om hun nieuwsgierigheid aan te wakkeren en hun talenten te ontwikkelen. En om ervoor te zorgen dat er maximale kansen zijn voor ieder kind, ook in een tijd waarin dat niet vanzelfsprekend is.
De openbare scholen van stichting BOOR zijn scholen waar we open staan voor elkaar en waar we verschillen zien als kracht. Waar we snappen dat we samen zoveel verder komen dan alleen. Zo leveren wij een bijdrage aan het Rotterdam van de toekomst. En aan een samenleving die sterk, solidair en veerkrachtig is. Niet ondanks, maar juist dankzij verschillen tussen mensen.
Ben je al enthousiast geworden naar het werken bij BOOR, dan nodigen wij je uit onze vacatures te bekijken op Meesterbaan en natuurlijk te solliciteren. Hopelijk zit er wat voor je bij! Wil je meer informatie over onze scholen? Kijk dan op www.boorscholen.nl)