teamleider bovenbouw met lesgevende taak in Weesp

 

Het Casparus College in Weesp is op zoek naar een ondernemende en ervaren teamleider.

De Opdracht:

Als teamleider leid je de school samen met je collega teamleider en de directeur. Je richt je vooral op de verdere ontwikkeling van onze school en je bent de rots in de branding voor leerlingen en collega’s.
De komende jaren focussen we vanuit een stevige basis op de adaptieve kwaliteiten van ons onderwijs en de inspiratie van onze collega’s. Jij wordt een belangrijke coach-speler in dit veld. Als teamleider ga je actief aan de gang met de drie beroepsprofielen
die het Casparus aanbiedt. 

Je onderhoudt contacten met het bedrijfsleven, vervolgopleidingen en bent goed op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen. Op die manier zorg je ervoor dat samen met de docenten de beroepsprofielen aansluiten bij de wensen van het bedrijfsleven en eisen van
de vervolgopleidingen. Je bent op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen zoals bijvoorbeeld de Nieuwe Leerweg. En gebruikt deze kennis en ervaringen om het onderwijs op het Casparus elke dag een stukje beter te maken.

Als je nu rechtop gaat zitten, lees vooral verder.

Herken je jezelf in dit profiel?

In je brief en cv lezen we graag wie je bent.

  • Je staat stevig in je schoenen en je bent een voorbeeld voor je team. Dat is belangrijker dan je formele positie
  • Je hebt lef, bent volhardend en durft het beste van jezelf te geven. Jij verbindt je aan mensen en aan een soms lastige opgave
  • Je kent de huidige inrichting van het vmbo 
  • Je bent bevoegd om les te geven
  • Je bent communicatief sterk op team- en individueel niveau
  • Ervaring in een vergelijkbare positie is een pré

We kijken ernaar uit om in jou deze kwaliteiten te ontdekken!

Onderwijskundig leiderschap: Je weet ook niet hoe de wereld er over 25 jaar uit ziet, maar jij bereidt jouw leerlingen daar wel op voor. Je kijkt met een brede en open blik naar de omgeving. Je benut beschikbare informatie actief en haalt kennis
naar binnen om te begrijpen in welke richting ‘werken’ zich ontwikkelt. Je gaat met je team aan de slag. Jullie ontwerpen onderwijs dat de leefwereld van jongeren verbindt met kansen voor hun toekomst.

Dienend leiderschap: Je bent een wijs mens. Je verbindt je aan mensen, weet hen te raken met je vragen en helpt hen om ‘op de bok’ te gaan zitten. Je bent niet ijdel of weet in elk geval jouw behoefte aan met elkaar tot een goede oplossing
te komen met een lach onder woorden te brengen. Want je begrijpt dat mensen harder gaan lopen (ja, ook voor jou) als je hen laat stralen, als jij hun resultaten ook als hun succes zichtbaar maakt voor anderen.

Besluiten willen nemen: Je maakt ruimte voor weerwoord, want je weet dat elke keuze gevolgen heeft, ook minder prettige. Dat belemmert je niet om besluiten te nemen en koers te houden. Je kent het verschil tussen consensus en consent, en jij
weet instemming te bereiken door twijfel toe te laten en ruimte te maken voor feedback en evaluatie.
Je komt afspraken na en verwacht dat ook van anderen.

Samenwerken: ‘Alleen ben ik sneller, samen komen we verder’ heb jij proefondervindelijk ervaren. Je begrijpt dat samenwerking niet vanzelf gaat maar aandacht vergt en je weet hoe je mensen aan tafel haalt en houdt. Het woord ‘stakeholders’
ontlokt je een flauwe glimlach. Jij hebt vrienden die met jou samen willen werken om je enthousiasme en je betrouwbaarheid, omdat je vrijgevig bent, jouw kennis deelt en hun vragen en inbreng daadwerkelijk deel van jouw aanpak laat zijn.

Communicatie vaardigheden: Je bent in staat heldere beleidsdocumenten op te stellen en de visie van de school te vertalen in praktisch beleid. Je schakelt van abstract naar concreet en weer terug. Jij beïnvloedt de visie en het beleid van je
school, want je beschrijft met een heldere pen vanuit eigen onderzoek en ervaringen in de klaslokalen in welke richting jullie bewegen.
Je draagt enthousiast en inspirerend het schoolbeleid uit in het team en de gehele school. Je neemt scherp waar en geeft woorden aan je waarneming, zonder oordeel maar confronterend als het nodig is. Je laat collega’s en leerlingen verantwoordelijkheid nemen
voor hun eigen gedrag.

Salariëring is op basis van kennis en ervaring in schaal LD van de cao vo.

Solliciteer

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *