FTE: 0,8-1,0
Vanwege het vertrek van de huidige teamleider zoekt CLD Hof van Delft met ingang van
1 augustus 2024 naar een teamleider voor de mavo bovenbouw.
Ligt jouw hart bij het onderwijs en ben je organisatorisch en communicatief sterk? Wil je werken in een onderwijsorganisatie die jou veel vrijheid biedt in de uitvoering van de werkzaamheden? Sta jij voor kwaliteit? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Vacature omschrijving/Wat ga je doen?
Als teamleider geef je leiding aan een aantal docenten (+/- 20). Je hebt met hen gesprekken in het kader van ontwikkeling en erkent ieders kwaliteit. Je bent verantwoordelijk voor onderwijskwaliteit en onderwijsopbrengsten in 3 en 4 mavo. Daarbij heb je onder andere aandacht voor het curriculum, pedagogisch-didactisch handelen en leerlingbegeleiding. Je analyseert en observeert en op basis daarvan stuur je bij, kom je met ideeën, coach en motiveer je. Om feeling te houden met het vak van docent en gevoel te hebben bij onderwijskundige ontwikkelingen, heb je ook een lestaak.
Je ontwikkelt nieuw beleid; soms samen met de andere leden van de schoolleiding, soms zelfstandig samen met je team. Door goed te schakelen tussen operationeel, tactisch en strategisch niveau, ben je zowel voor leerlingen, ouders, collega’s en de leden van de schoolleiding een waardevolle gesprekspartner. Alle kennis en signalen die je krijgt, benut je om initiatieven te ontplooien en voorstellen te doen in lijn met de visie en koers van de school. Je zorgt voor duurzame samenwerkingsrelaties en kunt een eerlijk én aansprekend verhaal over onze school vertellen.
De leden van de schoolleiding willen uitdrukkelijk als team opereren en gezamenlijk verantwoordelijkheid dragen. Binnen de schoolleiding is een aantal schoolbrede portefeuilles verdeeld. Uiteraard kijken we daarbij zo veel mogelijk naar een verdeling die past bij ieders verantwoordelijkheden, kwaliteiten en affiniteiten.
Competenties en eigenschappen
Als teamleider ben je in staat je collega’s en leerlingen te enthousiasmeren en stimuleren waarbij ontwikkeling centraal staat. Vanuit de verbinding bevorder je een professionele cultuur waarbinnen gedeeld leiderschap bijdraagt aan verbeter- en innovatieprocessen. Door toegankelijk en benaderbaar te zijn geeft je het goede voorbeeld. Met je analytische vermogen ben je in staat om te zien wat de afdeling nodig heeft en houd je zicht op de onderwijskundige en pedagogische processen in de school. Tegelijkertijd handel je bewust vanuit de missie en visie van de school en vanuit de koers van het schoolplan en geeft daarmee richting aan de toekomst van de school.
Kennis en ervaring
Een afgeronde opleiding tot leidinggevende in het onderwijs of de bereidheid deze te volgen.
Over deze werkgever
VISIE
Wij zijn een open christelijke school en werken vanuit vertrouwen in jongeren en dus in de toekomst. Wij bieden mavo, havo, technasium, atheneum en gymnasium aan. Ons onderwijs heeft een degelijke kant: klassikale lessen met vakleerkrachten en veel aandacht voor kennis en vaardigheden. Ons onderwijs heeft ook een innovatieve kant: vakoverstijgende projecten in de onderbouw, profielonderwijs in samenwerking met het bedrijfsleven in de bovenbouw en technasium voor zowel havo als vwo.
IDENTITEIT
Het CLD is een school die kansen biedt. Wij spreken elke leerling in de eerste plaats aan op zijn of haar niveau. Wij bieden ze tevens de mogelijkheid een stapje moeilijker te proberen. Daarom hebben we in de onderbouw zgn. dakpan-klassen. Dat zorgt voor uitdagingen en dat stimuleert de leerlingen. Wij plaatsen een mavo-leerling in een MH-klas: mavo met havo als kans en een havo-leerling in een HV-klas: havo met vwo als kans.
Het CLD schakelt de leerlingen in. Wij nemen onze leerlingen serieus. We luisteren naar ze in klankbordgroepen. Leerlingen worden ingeschakeld als mentoren voor eerstejaarsleerlingen en ze geven soms bijlessen. Op elke schoollocatie van het CLD zijn er culturele manifestaties waar zij muziek maken, toneelspelen, technisch bezig zijn, etc.
Het CLD is een christelijke school: We proberen onze identiteit te laten zien in de omgang met elkaar, bij dagopeningen, vieringen en de manier waarop we bepaalde leerstof aanbieden. Het vak godsdienst is verplicht. Er is altijd ruimte en respect voor andersdenkenden.